Om föreningen

En stor förening

Bostadsrättsföreningen Malmöhus 18 omfattar 252 lägenheter. Fastigheterna byggdes 1966-1967 och ingick i miljonprogrammet. Det innebar att man byggde en miljon nya lägenheter under en tioårsperiod. Malmöhus18 ligger i området Gröndal, som har fått sitt namn av smeden Ola Gröndal i Fosie.

Malmöhus18 har en vacker och frodig innergård med en lekplats för barn. Här finns också grillplatser och boulebana. Föreningen har både parkeringsplatser och garage.

En del av Riksbyggen

Malmöhus 18 ingår i Riksbyggen, som i sin helhet är certifierad enligt SS-EN ISO 9001. En sådan certifiering innebär att Riksbyggen systematiskt ägnar sig åt förbättringar samt att uppfylla och överträffa sina kunders förväntningar. Större delen av fastigheternas förvaltning sköts av Riksbyggen.

Nära till mycket

Fastigheterna har ett utmärkt läge på Ingenjörsgatan i hörnet av Stadiongatan och Pildammsvägen.
I närheten finns bland annat:

• Mobilia
  • Coop
  • SUS (Skånes Universitetssjukhus)
  • Pildammsparken
  • Borgmästargårdens vårdcentral
  • Malmö arena
  • Hyllie station
  • Malmö isstadion
  • Malmö stadion
  • Swedbank stadion

Utmärkta kommunikationer

Kommunikationerna mycket goda! På nära håll finns flera hållplatser för stadsbussar och regionbussar som går till centrum, ytterområden och Hyllie station. Från Hyllie tar du dig lätt till Kastrup (Copenhagen Airport) och Köpenhamn.

Busshållplatserna i närheten heter:

• Malmö Södertorp
  • Malmö Gröndal